.

Sunday, January 26, 2014

Case Study: Ford Ka - Breaking new ground in the Small Car Market (Insead 599-038).

This Case Study focusses on the Marketing of the Ford Ka. In this quiz three questions are answered: 1. What is the traditional sectionalisation in the motorcar Market. 2. What is the new seg handstation in the Car Market 3. What is the beaver segmentation and positioning for the Ford Ka. GROEPSOPDRACHT 2 MARKETING focus CASE FORD KA Rotterdam, 9 april 2003 Studenten: Cindy Brouwer studentnr. 119661 e-mail adres cindy.brouwer@meespierson.com Nico Geelhoed studentnr. 274903 e-mail adres nja.geelhoed@port.rotterdam.nl Inhoudsopgave 1.FORD KA FRANKRIJK3 2.TRADITIONELE SEGMENTATIE IN DE AUTOMOBIEL MARKT3 2.1BEOORDELING new wave DE TRADITIONELE SEGMENTATIE4 2.1.1Veranderingen m.b.t. Dimensie 1; traditionele segmentering naar grootte en prijs autos4 2.1.2Veranderingen m.b.t. Dimensie 2; traditionele segmentering naar leeftijd en hoogte inkomen (demografische factoren)4 2.1.3Conclusie4 2.2SEGMENTATIE VOOR FORD KA5 2.2.1Segmentatie in drie subcategorieƃ«n5 2.2.2Segm entatie door hot up reclameburo Ogilvy en Mather5 3.ADVIES VOOR MARKTSEGMENTATIE6 3.1STAP 1 HET SELECTEREN forefront MARKT ATTRACTIEVE EN COMPETITIEVE POSITIE FACTOREN7 3.2SEGMENTATIE, POSITIONERING EN DIFFERENTIATIE8 3.2.1Stap 1 Identificeren forefront een rele trainte set forefront competitieve producten9 3.2.2Stap 2 Bepalen caravanguard doorslaggevende attributen9 3.2.3Stap 3 Vergaren van data everyplace de percepties van klanten over een product9 3.2.4Stap 4 Analyseren van de huidige positie van het product9 3.2.5Stap 5 Bepalen van de meest geprefereerde combinatie van attributen10 3.2.6Stap 6 Fit voor mogelijke Positions met behoefte van de klant en attractiviteit van het segment10 3.2.7Stap 7 Positioning Statement10 3.3SEGMENTATIE, POSITIONERING EN MARKETING10 3.4VERHOUDING GEKOZEN DOELGROEPEN hug drug OPZICHTE wagon train DE ATTITUDINAL SEGMENTEN VAN OGILVY11 3.5MARKETINGMIX12 3.5.1Productlevenscyclus12 3.5.2Marketingmix Ford Ka12 3.5.2.1P1 Produkt: de Ford Ka12 3.5.2 .2P2 Plaats: de distributiekanalen en verko! oppunten waarop men zich wil richten.13 3.5.2.3P3 Promotie: de wijze waarop de reclame- en verkoopinspanningen worden aangepakt.13 3.5.2.4P4 Prijs: de prijs van de Ford Ka; de margebepaling.14 3.5.3Mogelijke implementatieproblemen14 1. Ford Ka Frankrijk In 1995 heeft Ford een aandeel van 7.3% in de totale markt van passagiers autos in Frankrijk. Hiermee is... If you want to get a full essay, order it on our website: OrderCustomPaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment